القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اخويا وزوجتي كامله بقلم دودا حودا

 رواية اخويا وزوجتي الحلقة الأولى

انا دعاء 28سنه متجوزه بس معنديش اطفال مش علشان عندي مشكله لا مستنيه احس اني متجوزه راجل يعتمد عليه جوزي اسمه محمد مسافر السعوديه سكانه مع أهله باباه ومامته اول دور وانا التاني وأخو طارق التالت وليه أختين بنات اشرقت وشروق تؤام متجوزين تؤام برضه وطارق متجوز وعندوا ولدين بحس بحاجه غريبه منه عالطول مهتم بيا اوي نظرته ليا غريبه اوي اه طبعا ليه حق مهي مراته مفيهاش ربع جمالي ولا مهتميه بنفسها زي بسمعهم بليل وهما بيتخانو وانا والله ما يبقي ليا ذنب ساعت بخرج ارمي الزباله وهو طالع يشم البرفن بتاعي وهي طبعا اكيد ريحتها توم وبصل
دعاء قاعده عامله تكلم نفسها والجرس رن
دعاء :مين برا
طارق :انا طارق يا دعاء
دعاء :ثواني بس اجيب الروب اصلي لبسه لبس خفيف وفتحت ازيك يا طارق عامل اي
طارق وهو عامل بيص ليها :الحمد لله انتي مش عايزه حاجه
دعاء :اه عايزه اروح لماما بكره
طارق :طيب اصبري لما ارجع من الشغل اوديكي
دعاء :مش عايزه اتعبك
طارق :تعبك راحه وعايزه محمد يزعل مني ولا اي هو قايل خروج لوحدك لا
دعاء :عارفه وانا مخنوقه اوي والله نفسي اخرج واتفسح
طارق :عيني بكره اخرجك قبل ما اوديكي عند مامتك
وباب طارق اتفتح
دعاء :اطلع بقي لاحسن مريم فتحت الباب مش عايزه خناق ونكد ليك كل يوم
طارق :تصبحي علي خير وطلع شقته وهي قفلت شقتها
مريم :هو انا قولت كام مره متخبطش عليها
طارق :عايزه اي يا مريم
مريم :, عايزك تحترمني شويه
طارق :يالله نبدا النكد
مريم : مش نكد بس مينفعش تخبط عليها
طارق :دي مرات اخويا يا مجنونه انتي وبعدين اي اللي عماله في شعرك ده
مريم :مالو مانت عارف اني بفله طقيه بليل
طارق :,يا مريم شوفي دعاء جوزها مش موجود وعامله في نفسها اي عالطول ريحتها حلوة اوي وشعرها شكله جميل انا نسيت لون شعرك اب من الطقيه بتاعتك دي
مريم :, والله هي معندهاش اي حاجه تشغلها فلازم تبقي كده انت عارف ابنك في سنه كام تعرف بيحب اي وبيكره اي انت بتيجي عالنوم بس إنما أنا الام والاب هنا
طارق :, ارحمني مش كل يوم نكد كتك الاقرف
مريم :شكرا ليك اخرتها كده
طارق دخل اوضه الاطفال وفتح الواتس وشاف الحلات ولفاه دعاء كاتبه اكتر حاجه وجعاني عالطول الوحده
دخل كلمها طارق :, واحنا سابينك لوحدك
دعاء :, اخوك وحشني اوي والله نفسي يكون عايش معايا تعرف لو هو موجود كنت هعمل اي شي عالشان اخلي مبسوط
طارق :محمد ده عبيط الفلوس موجوده ليه يسافر بس الحب والجمال ده يتساب كده حرام
دعاء :تعبت من اني عايشه لوحدي كل يوم بحط البرفن اللي بيحبه ويبقي نفسي يفتح الباب ويدخل اصحي القي دموعي نازله من عيني انا اسفه اني بتكلم معااك كده بس كنت محتاجه حد اتكلم معاه
طارق :لا طبعا خدي راحتك في الكلام ودخلت مريم الاوضه لبساه اشيك حاجه عندها وحطاه برفن
مريم :, مش عايزك تنام وانت زعلان مني
طارق اي الحلوه دي يخربيت كده امال ليه يابت الناس عالطول بالجلبيه القديمه
مريم : العشا جاهز يالله نأكل الاول
طارق :تمام يلا بينا وقفل الفون وكانت دعاء عامله تبعت رسايل
وفجاه سمعوا صويت من تحت نزلوا جري ومن لخمه
دعاء نزلت لحد شقه طارق بلبس اللي كانت لابسه
وشفتها دعاء اتجننت طلعت لبست مريم ونزلت علي خبر موت حماها ،،😭😭
يتبع


 رواية اخويا وزوجتي الحلقة الثانية

دعاء :عمي حبيبي لااااااا
طارق :انا مش عايز صوت عالي
مريم : بعياط مش مصدقه ده كان كويس الصبح
الام:وكان لسه قاعد بياكل دلوقتي يا حبيبي
واتصلت دعاء ب اشرقت وشروق وعرفتهم ونزل محمد بعدها بيومين عقبال ما عرف يحجز وكان طارق دفن باباها
محمد :انا عايز اروح المقابر
اشرقت :انا هاجي معاك
محمد :لا انا هروح لوحدي
وفعلا راح وكانو كلهم قاعدين في البيت عدا اسبوع
محمد :انا هسافر بعد يومين
الام :, بسرعه كده
محمد :معلش يا امي عندي شغل
دعاء : شغل اي انت لسه جاي
طارق : خلي يسافر انتي عايزه هنا ليه
دعاء :نعم مش لما نشوف الورث هيتقسم ازاي
شروق : ورث اي اللي يتقسم مافيش حاجه هتتغير كل حاجه هتفضل زي ما هي
دعاء :مش فاهمه
الام :بس انتو اي معندكوش دم الراجل لسه ميت وانتو بتفكرو تقسموا ازاي
شروق :اخويا طارق هو الكبير وكلامه هيمشي عالكل
طارق :انا هدير كل حاجه وكل وحده هتاخد الفلوس اللي كانت بتاخدها وأبويا عايش
دعاء :ساكت ليه يا محمد
محمد :اللي تشوفوا صح انا معاكوا فيه
وطلعت دعاء شقتها وطلع محمد وراها
محمد :ينفع اللي اتكلمتي فيه ده
دعاء :, ابعد عني ملكش دعوه بيا
محمد :في اي يا دعاء اشمعنا مريم متكلمتش
دعاء :عالشان جوزها هو اللي هيكون معاه كل حاجه انت هتفضل لحد امتي دلدول
محمد :شكرا ليكي يا محترمه يابنت الناس
دعاء : محترمه غصب عنك وابعد عني بقي دلوقتي
ومسكت الموبيل لقت رساله من مريم
مريم : حبيبتي وطي صوتكم شويه معقول الراجل يبقي راجع من السفر جد وتنكدي عليه كده تؤتؤتؤ مش كفايه مش طايق يكمل باقي الشهر
دعاء : بمزاجي يا قلبي انا اللي مش عايزه يعقد مش عالطول جوزي مش طايقني
مريم :ربنا يبعد عني وعنك كل شيطانه يارب بتحاول تخرب البيوت
دعاء :تقصدي اي
مريم:مقصدتش وبعد اذنك بقي اصل طارق دخل الأوضه ومبقاش يحب أن أمسك الموبيل وهو موجود
دعاء :وحيات امي لاوريكي
وتاني يوم صحيت لقت محمد نازل
دعاء رايح فين
محمد :هروح احجز عالشان اسافر
دعاء :خد بالك من نفسك
محمد :, نعم وده من أمتي
دعاء : اخس عليك يا حماده
محمد :اصل مش متعود منك علي كده
دعاء :ولسه يا قلبي ده انا هوريك انهارده دلع عمرك ما شوفته في حياتك هههههههههههه
محمد :وطي صوتك الباب مفتوح
دعاء :كده يا حماده انا زعلت
محمد :دعاء متنسيش أن ابويا لسه ميت
دعاء :وانا جوزي حبيبي وحشني اوي اي حرام ادلع عليه
محمد :يا يا حبيبتي ادلعي برحتك بس جوت الشقه
دعاء :ماشي يا قلبي هظبت الشقه وانزل لماما عقبال ما تيجي
محمد :تمام يا قلبي ونزلت وراحت ضحكت تاني نفس الضحكه وهو سكت ونزلت تحت لبساه عبايه سمرا بس ضيقه اوي وحطاه مكيب خفيف ومن غير طرحه
مريم :انتي اي اصبري طارق ادخل ثواني
الام :اي يابنتي اللي انتي عامله ده
دعاء :عامله اي يا ماما مانا لابسه اسود اهو
اشرقت :اسود اي والمكيب ده اي
دعاء :سامحني يا ماما بس انا واحد جوزي مسافر ومش معقول يشوفني مبهدله كده برضه قبل ما يمشي
الام:صح يا حبيبتي بس الكلام ده فوق في شقتك مش هنا
دعاء :المكيب من امبارح هههههه بس نسيت اغسل وشي
مريم :والله بجد
دعاء :اه بجد
مريم : والطرحه اي في الغسيل صح
دعاء :اي ده هو انا نازله من غيرها يخربيت دماغي والنبي يا ماما هاخد طرحه من عندك
الام:ادخلي خدي
محمد :مساء الخير
الام :مساء الخير يا حبيبي اي حجزت
محمد :لا محجزتش اتصلت وقولت اني هكمل الشهر
اشرقت :والله طيب كويس
محمد :هي فين دعاء
اشرقت :جوا ادخل شوفها يا اخويا
ودخل محمد
دعاء :حبيبي جه وحشتني
محمد :وانتي كمان بقولك في شنطه عالسلم روحي طلعليها
دعاء :, فيها اي
محمد :حجات لزوم السهره
دعاء : هههههههههههه يخربيت فقرك
محمد :بس اسكتي وطي صوتك
دعاء :معلش معلش يا قلبي وخرجت انا طالعه يا ماما اغير العبايه لحسن محمد زعقلي
شروق :اه ماحنا سمعنا صوت الزعيق
الام:اخرسي يا شروق اطلعي يا حبيبتي
وطارق قاعد في الأوضه مش طايق نفسه
طارق :حجزت
محمد :لا محجزتش
طارق :ليه
اشرقت :هو اي اللي ليه ما برحته
طارق :ويخسر شغله يعني
اشرقت :ما كل واحد حر
طارق :هو حر ميرجعش يعيط بقي وطلع شقته وطلعت مريم
مريم :مالك يا طارق
طارق :مالي فيا اي
مريم :والله أسأل نفسك
طارق :مريم انا مش ناقص نكد
مريم :انت بتحب مرات اخوك
طارق :ضربها بالقلم انتي اتجننتي صح
مريم :, انت بتمد ايدك عليا يا طارق
طارق :لما تقولي كلام يطير فيه ارقاب اقتلك مش اضربك بس
مريم :والله لمشي
طارق :في ستين داهيه
مريم :شكرا ومشيت راحت لاهلها وفضل واقف في الشارع عينه علي اوضه نوم اخو وبعدها بعت رساله ل دعاء
طارق :انزلي عند امي دلوقتي عايزك ضروري
يتبع

رواية اخويا وزوجتي الحلقة الثالثة

دعاء :انت اتجننت صح عايزني اسيب جوزي وانزلك 
طارق :دعاء لو سمحت انزلي ثواني 
دعاء :واقول لمحمد اي مش هينفع هو في حاجه مهمه 
طارق :هقولك بس انزلي 
دعاء :لا وقفلت النت خليك كده عالنار انا عارفه أن عينك مني 
محمد :انتي بتكلمي نفسك 
دعاء :لا ياقلبي اصل شوفت حاجه في الموبيل بس تعالي الاكل جاهز 
محمد:كويس والله انا جعان اوي والله والباب خبط 
دعاء :يادي النيله مين اللي عالباب 
محمد :ثواني هروح اشوف واجي 
وراح فتح لقاه طارق 
محمد :طارق خير في حاجه 
طارق :مخنوق ينفع نتكلم شويه 
محمد:طبعا انت بتهزر ادخل 
طارق :معلش ازعجتك 
محمد :عيب تقول كده يابني تعالي 
وسمعت صوته دعاء فرحت اوي لبست روب وراحت خارجه 
دعاء :حماتك بتحبك  احنا كنا لسه هناكل 
محمد : بص ليها اي ده ادخلي جوا 
دعاء هو طارق غريب يلا يا طارق 
محمد :قوم نأكل وبعدين نتكلم 
طارق :, لا مش جعان بس كنت عايز دعاء تروح تكلم مريم بكره 
دعاء :اكلمها فين مش فاهمه 
طارق :اصل هي راحت لاهلها 
محمد :ليه كده بس 
طارق :مش مهم ليه المهم عايزك ترجعيها البيت 
دعاء:والله انا مكسوفه ان اول طلب منك ليا ومش هقدر أنفذوا بس انا مافيش عمار بيني وبين مراتك 
محمد :ازاي يعني يا مريم الصبح يا حبيبي هنروح نحبها انا دعاء 
دعاء :تاني انا ازاي قولت مش هينفع طيب مش نعرف السبب علشان لما نتكلم نعرف تكلم نقول اي 
طارق :مشكله وخلاص يا دعاء بقي 
دعاء :راحت مسكت أيدوا طب قوم قوم لازم تاكل معانا والله 
طارق :معلش 
محمد :والله ما هتطلع شقتك الا لما تاكل 
دعاء :اخوك حلف يلا بقي والأكل كل شويه تفصص لمحمد كل يا قلبي ربنا يخليك ليا وكان مكسوف اوي من اخو لانه قاعد وهي كانت متعمده تعمل كده ونزل طارق شقته ونام محمد وقامت لبست الروب ونزلت 
خبطت علي طارق فتح وهو في عينه النوم 
طارق دعاء وشدها جوا وقفل الباب اي يا مجنونه ده 
دعاء :ده جنان وأنك كنت عايزني انزل لامك كان عقل 
طارق :اه بس عند امي لو في حاجه محدش هيلاحظ 
دعاء :عايز اي يا طارق 
طارق :مش عايز محمد يلمسك 
دعاء :انت عبيط يعني اي 
طارق :انا بحبك اوي يا دعاء ومش عارف ازاي بقول كده بس بقيت بغير واخويا معاكي 
دعاء :طارق انا غلطانه اني نزلت 
طارق مسكها من أيدها :, بطلي استعباط بقي انتي بتحبني زي ما بحبك 
دعاء :حتي لو مينفعش انا متجوزه اخوك 
طارق ،:انا عارف انك مش بتحبي 
دعاء :, طارق ارجوك انا بحاول انساك ارجوك بقي انساني وطلعني من ...... وراح مسكها طارق وباسها 😧😧😧 وهي كانت لابسه الروب راح واقع من علي كتفها وفجاه الباب خبط 
دعاء :ينهار اسود ليكون محمد 
طارق :استخبي ورا الباب ولما افتح هشوف مين وأدخله اوضه الانتريه وهسيب الباب مفتوح اطلعي عالطول 
دعاء حاضر حاضر وفتحت كانت اشرقت  
طارق :شروق خير فيه اي 
اشرقت  :ابدا ماما بتقولك هات ازازه زيت من عندك 
طارق :ادخلي خديها من المطبخ 
اشرقت :, هي مراتك فين 
طارق :ادخلي خدي الزيت واخلصي 
اشرقت حاضر طيب براحه 
وطلعت دعاء ونسيت الروب في اوضه الانتريه 
اشرقت :, احنا هنعمل بطاطس وبرجر ما تيجي تاكل 
طارق : لا مش جعان .
اشرقت :هي مراتك فين 
طارق :امها تعبانه راحت تشوفها
اشرقت :نعم امها كانت هنا الصبح 
طارق :انا عايز انام يلا أنزلي 
ونزلت وكلم دعاء عالنت 
دعاء :الروب عندك 
طارق :بجد كويس 
دعاء :هفتح الباب هاتو 
طارق :لا سبي معايا انهارده 
دعاء:مينفعش 
طارق :, بجد عايز اي حاجه من ريحتك
دعاء :, انت مجنون 
طارق :بيكي والله ونامت 
وفي بيت ام مريم 
الام :مش هتقولي مالك برضه 
مريم :, مافيش يا ماما طارق نفسيته زفت علشان موت باباه قولت اسيبه 
الام :, الصبح تروحي بيتك ازاي تسبي جوزك في وقت زي ده 
مريم :معلش يا ماما سبي يهدي وانا كمان 
الام:بطلي دلع الصلح تروحي لجوزك وحافظي علي بيتك بيتك هبله 
مريم :طيب خليني يومين 
الام :لولا عيب كنت قولتك روحي دلوقتي 
مريم :,حاضر يا ماما 
الام :,جوزك محترم حاولي تحافظي عليه يا بنتي 
مريم :حاضر وتاني يوم روحت الشقه فتح طارق 
مريم :انا اسفه 
طارق :, مريم ادخلي 
مريم: الشيطان لعب بعقلي حقك عليا 
طارق :, معقول انتي اللي جايه بعد ما ضربتك 
مريم :بحبك بقي اعمل اي 
طارق :, حبيبتي يا مريم تعالي وبدأ يفكر أنه غلط واي الهبل اللي هو ببعمله ده ومراته احسن مليون مره من دعاء 
مريم :انا هدخل احضر الفطار 
طارق :وانا هدخل اخد دش ودخلت اوضه الانتريه لقت الروب بتاع دعاء 😧😧😧😒
مريم :روب مين ده واي اللي جابه هنا 
يتبع

رواية اخويا وزوجتي الحلقة الرابعة

سيتم طرح الجزء 4 غدا بأمر الله .. تابعونا

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.